کسانی که از اینستاگرام استفاده می‌کنند همواره این سوال را دارند که سایز عکس اینستاگرام چقدر است یا سایز  مناسب استوری اینستاگرام چیست یا ویدیوی اینستاگرام چه سایزی باید داشته باشد.

بی‌تردید اینستاگرام یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی در دنیا محسوب می‌شود که طبق آخرین گزارش‌ها، در ماه بالغ بر یک میلیارد کاربر در سراسر جهان به طور فعال از آن استفاده می‌کنند..

.

.

سایز عکس اینستاگرام

در اینستاگرام می‌توان به سه حالت یا قالب مختلف عکس را به اشتراک گذاشت که شامل لنداسکیپ، (افقی)، پرتره (عمودی) و مربعی می‌شوند.

تصاویر لنداسکیپ: 1080 در 608 پیکسل

تصاویر مربعی: 1080 در 1080 پیکسل

تصاویر پرتره: 1080 در 1350 پیکسل

ابعاد استاندارد برای اشتراک ویدیو در اینستاگرام

ویدیوها نیز همانند تصاویر در سه قالب لنداسکیپ (افقی)، پرتره (عمودی) و مربعی انتشار می‌یابند.

.

سایز استاندارد برای استوری اینستاگرام

استوری‌ها غالبا فرمت خاص به خود را دارند چرا که کل صفحه نمایش گوشی را در برمی‌گیرند. برای اشتراک استوری، تصاویر یا ویدیوهای لنداسکیپ جذابیت بصری چندانی ایجاد نخواهند کرد و فضای خالی بیش از حد اطراف ویدیو یا عکس، توی ذوق خواهد زد.

تصاویر پرتره اما از وضعیت بهتری برخوردارند. اما اگر عکسها با اندازه 1080 در 1920 در پیکسل در استوری به اشتراک گذاشته شوند، به بهترین شکل پیش روی چشمان مخاطبان به نمایش درخواهند آمد.

انتخاب سایز مناسب عکس اینستاگرام و سایز مناسب ویدیو در اینستاگرام کمک میکند که شما هیچ بخشی از ویدیو یا تصاویر خود را از دست ندهید.

.

اندازه استاندارد برای ویدیوهای IGTV

تلویزیون اینستاگرام موسوم به IGTV توانست به سرعت خود را در دل کاربران جا کند. برای اشتراک ویدیوهای IGTV می‌بایست به موارد زیر دقت کنید:

  • مدت زمان ویدیوها می‌بایست بین 10 ثانیه تا 10 دقیقه باشد. اکانت‌های تایید شده و یا اکانت‌هایی با تعداد فالوورهای قابل‌توجه می‌توانند ویدیوهایی تا یک ساعت را نیز به اشتراک بگذارند
  • اندازه فایل‌های ویدیویی IGTV می‌بایست کمتر از 650 مگابایت و در قالب فرمت MP4 باشد
  • این ویدیوها باید به صورت عمودی و با نسبت ابعادی بین 4:5 و 9:16 باشد
  • اینستاگرام نسبت ابعاد 1:1.55 و اندازه 450 در 654 پیکسل را پیشنهاد می‌دهد. در حالت حداکثری نیز سایز ویدیوها می‌تواند به 180 در 1920 نیز برسد.

.

اندازه استاندارد  ویدیوهای زنده (لایو)

ویدیوهای لایو اینستاگرام نیز در حالت پرتره یا عمودی ضبط می‌شوند و نسبت ابعاد استاندارد 9:16 و ابعاد پیکسل 1080 در 1920 برای آن ذکر شده است.